Bugun...


Ela YILDIRIM

facebook-paylas
Dijital dönüşümler! 6-9-2020
Tarih: 06-09-2020 01:27:00 Güncelleme: 06-09-2020 01:27:00


KOBİ’lerin yaptıkları en önemli hatalardan ilki, kendi dijital kanallarını oluşturmak, bu kanalları takip eden kitleleri yaratmak, marka, ürün ya da hizmetlerle ilgili hedef kitlelere dokunmak için ya bütçe ayrılmaması ya da düşük bütçelerle yapılan çalışmalardan yüksek sonuçlar beklenmesidir. Günümüzde teknolojiye adaptasyon sorunu yaşamayan, yenilikleri yakından takip eden, popüler yazılımları kullanabilen kişilerin, tüketicilerin sayısı çoğalıyor. KOBİ’lerin bu hedef kitlelere ulaşmaları için dijital alan için bütçe ayırmaları tercih değil zorunluluk olmalıdır.

 

Türkiye’de toplamda 54 milyon internet kullanıcısı mevcut. Öte yandan toplam ülke nüfusunun %61’lik dilimi sosyal medya kullanıcısı. Bu oran ülkemizde 50 milyonun üstünde sosyal medya kullanıcısı olduğunu gösteriyor. KOBİ’lerin bu derecede büyük bir evrende var olabilmeleri için, kurum içi çözümlerle (kurum içinden bir çalışanın sosyal medya yönetimini yapması, konuyla ilgili olmayan bir departmana bu sorumluluğun verilmesi gibi) sosyal medya yönetimi yerine, alanında uzman bir ajans ya da dijital dönüşüm uzmanıyla sosyal medya yol haritasının çizilmesi ve ilerlenmesi gerekmektedir.

Bireysel ve kurumsal müşterilere yönelik kampanya ve tanıtım faaliyetlerinde can alıcı nokta, KOBİ’lerin dokunmak istedikleri kitleleri iyi tanıyor olmaları, diğer bir deyişle iyi analiz etmiş olmalarıdır. Kampanya ve tanıtım faaliyetleri özelinde hedeflenen kitlelerin ihtiyaç ve beklentilerini bilmek ve bu ihtiyaçlar, beklentiler doğrultusunda çatıyı kurmak, atılacak tüm adımların temel dayanağını oluşturmaktadır.

Ürün, hizmet ya da şirkete özel hazırlanmış, doğru renk ve tema kullanımı ön planda olduğu, kurumsallığı yansıtan, web tarayıcıları ve mobil ile uyumlu web siteleri, KOBİ müşterilerinin ve potansiyel müşterilerin kuruma ulaşılabilirliğini ve güvenirliliği açısından önem taşımaktadır. KOBİ’lerin müşterileriyle buluştuğu ilk alanlardan biri olan web sitelerinin tasarımı ve içeriği konusunda yaşanan hatalar mutlaka iyileştirilmeli, web sitesinin güncelliği her daim öncelikli işler arasında yer almalıdır.

Dijital dünyada duyduğunuz 5 terimden birisi mutlaka arama motoru optimizasyonu olarak nitelediğimiz SEO’dur. Herkes ya SEO konusunda çok uzman ya da hiç bir şey bilmiyor, kimimiz ise bunun gereksiz olduğunu düşünüyor ve içerik iyiyse SEO’ya gerek yok yanıtını veriyor. KOBİ’ler için dijital dünyada izinli pazarlamanın en iyi yöntemlerinden biri olan SEO, arama sonuçlarında kullanıcıların çoğunlukla ilk sayfada yer alan siteleri ziyaret etmesinden dolayı KOBİ’ler için önem arz etmektedir.

KOBİ’lerin tam bir dijital dönüşüm yaşanabilmesi için üst yönetimin %100 desteğini alınmalıdır. Dijital dönüşüm yalnızca teknolojik değişimlerin gerekliliğini ifade etmez. Her alanda yenilikçi davranabilme ve düşünebilme yeteneği de ister. Dijital dönüşüme ayak uydurmak isteyen KOBİ’ler öncelikle yönetimin desteğini almalı, teknolojik altyapılarını oluşturmalı ve belirlenen dijital stratejiler ile kararlılıkla ilerlemelilerdir.



Bu yazı 2051 defa okunmuştur.

FACEBOOK YORUM
Yorum

YAZARIN DİĞER YAZILARI

Bizi Takip Edin :
Facebook Twitter Linkedin RSS
YAZARLAR
GAZETEMİZ

HABER ARA
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
SON YORUMLANANLAR
YUKARI