Dijital dönüşümü hayatımızın her alanında hissetmeye devam ediyoruz; Bu dönüşümün en fazla hissedildiği yerlerin başında ise yayıncılık sektörü gelmekte. Artık bu uygulamaların kullanım yaygınlığı git gide artıyor. Bu tarz uygulamalar “deep social” denen alanın bir parçası ve burada kullanıcılar daha fazla kontrole sahip. Artık günümüzde pek çok yayın kuruluşunun WhatsApp iletişim kanalı mevcut, haber botları ise Facebook üzerinden ilerliyor. Haberin anlık akışının kullanıcıyı da dahil ederek ilerlemesi ilerleyen günlerde daha hızlı ve daha da efektif olacaktır. Sokakta haberlerin anlık iletildiği ve depolandığı bir bulut sistemi yakın gibi. Neden olmasın?
Podcast ve Sesli Yayınlar
Yükselişin sebebi tabii ki belli; IoT cihazların artışı ve araç otomasyon sisteminde yaşanan değişiklikler ses içeriği ile bütünleşik çalışmasından kaynaklı. İnsanlar videolar kadar sesle de oldukça ilgili. Google, Amazon gibi teknoloji devleri geliştirmeler ile meşgulken, The New York Times daha şimdiden haber ve görüş odaklı bir podcast ekibi oluşturdu bile.
Video İçerikler
Sosyal medya kanalları üzerinden yapılan canlı yayınlar, kısa videolar, uzman kişiler ile röportajlar, 360 derece videolar artış gösterirken; gün gelecek, televizyonda da bu efektif dönüşüm yaşanacak. 5G ile bu tamamen olası.
Sanal gerçeklik, karma gerçeklik ve artırılmış gerçeklik
Fiyat ve erişilebilirlik bakımından henüz yaygınlığı mevcut olmasa bile; mutlaka yayın sektörünü de etkileyecek deneyimler yaşanacaktır. Gerçeklik kavramı üzerinden maç izlemek, haberleri 360 derece görebilmek gibi birçok örneğe şahit olacağız.
VR Gazetecilik Stüdyoları
Ne kadar maliyetli olsa da Guardian; oluşturduğu bir ekiple VR haber stüdyosunu kurdu bile; finansör destek bulunduğunda bu akımın çok çabuk yayılacağını öngörüyoruz. Umarım ülkemizde de benzer girişim kısa sürede hayata geçer…
Evet bu gerçekleri kabul etmek lazım ve dijital dünyaya doğru yelken açmak gerekiyor.
Kalın sağlıcakla…