Bugun...


YELİZ ŞENYERLİ

facebook-paylas
Sayın Başkan'a mektup… 26-12-2019
Tarih: 26-12-2019 09:21:00 Güncelleme: 26-12-2019 09:21:00


Sayın Başkan, lütfen yeni metrobüs alacağım diye  kendini yorma…

Onun rantını yiyen yedi ve İstanbullu’ya fena kazık attı…

Malum biz kendi ürettiklerimizi bilemeyiz…

Mertrobüsün mucide diye bir brezilyalıgetirdiler bize tanıttılar..

Oysa bu adam büyük bir yalancı ve sahtekardı..

Bakın bize o adamı  gazete sayfalarında nasıl tanıttılar

xxx

Metrobüs'ün mucidi olarak bilinen Brezilyalı EnriquePeñalosa, İstanbul'a geldi ve metrobüse bindi.

Bogota Belediye Başkanlığı yaptığı dönemde başta ulaşım olmak üzere yerel yönetim konusunda önemli çalışmalar yapan EnriquePeñalosa, ArkiPARC'a katılmak için İstanbul'a geldi.

Bu seyahat sırasında Metrobüs ile ilgili görüşlerini sorduğumuz Peñalosa, “Sistem başta iyi kurgulanmış ama tek hat üzerinde çalışması büyük bir sorun. Otobüslerin durdukları istasyonlar genişletilerek, kapasite artırılabilir. Daha sonra şehrin her noktasına ulaşabilecek çapraz hatlar oluşturulabilir,” şeklinde açıklama yaptı.

Metrobüs'ün fikir babası olan TransMilenio, Peñalosa tarafından Curitiba kentindeki otobüs temelli ulaşım sisteminden esinlenilerek yaratıldı.

xxx

İşte bu büyük palavra…

Okuduklarımızdan anlatılardan öğrendiğimize göre olayın asıl öyküsü söyle..

1980 öncesi Aytekin Kotil İstanbul belediye Başkanı oldu…

İlk kez körüklü otobüslerle tanıştı İstanbullu…

Trafik ezelden beri İstanbullunun derdi olduğu için Kotil, bu otobüsler için özel yollar yaptı.

Adına da tercihli yol dedi…

Topkapı’dan Beyazıta,  Taksimden Zincirlikuyu’ya kadar tercihli yollar yapıldı ve tarihin ilk metrobüsleri çalışmaya başladı…

Sonra bakıldı ki bu yanlış bir uygulama..

Bundan vaz geçildi o yollar bozularak raylar döşendi, tramvaylar sefere kondu…

Trafik rahatladı, insanlar medeniyetle tanıştı…

Yani İstanbul bu yolu denedi ve yanlış olduğunu gördü

Yine google’un dediğine göre ilk metrobüs deneyimi istanbulda da değilmiş…

 

Bakın bu metrobüsler için ne şikayetler dile getririlmiş..

“Bu kadar çirkin bir şeyin bile anısı olacağını tahmin etmezdim. bu istanbul öyle bir kent ki şehircilik garabetleri peşpeşe geldiği için, bir önceki garabet bile eski istanbul'a özgü bir nostalji malzemesi olabiliyor. tarif etmeye çalıştığım şu: bu tercihli yol'un ilk yapıldığı yıllara tanıklık etmiş biri olarak (1980'lerin başlarıydı sanırım) epey söylenmiş, ayrıca şişli, osmanbey sakinlerinin söylenmesine de tanıklık etmiş idim. çünkü hakikaten bir hilkat garibesi idi. taksim'dan başlayıp zincirlikuyu'da biten bu yol hesapta otobuslerin hızlı gitmesi için yapılmıştı”

Bu İstanbullunun serzenişi

Birde Ankaralıyı dinleyin;

“Türkiye'de ilk kez 1978 yılında Ankara'da, dikimevi-kızılay arasında uygulanmaya başlanan bu özel otobüs yolu sistemi, bir süre sonra da beşevler'e kadar uzatıldı. yani şu anda kullanılan ankaray güzergahının yaklaşık yüzde 80'lik kısmının yer üstünde giden hali gibiydi. takriben 8-10 sene kadar kullanıldıktan sonra bir halta yaramadığı anlaşıldı ve bu garip uygulama terk edilerek metro'nun temeli atıldı.” 

xxx

Biz bugün yaşıyoruz…

Metrobüssonderece vahşi bir taşıma sistemi..

İnsanlar Sırt sırta istiflenip “hayvan”taşır gibi oradan oraya götürülüyor…

Birde o insanları ter kokuları yok mu?

xxx

Denir ki; metrobüs bir rant kapısıdır…

Otobüs alımı fazla duygusaldır…

Biraz az duygulan bizi bu işkenceden kurtar…

8 vagonlu bir tarmvay bile bizim için yeterlidir…

İnsan gibi işimize gidip gelelim..

O kadar…

 

 

 



Bu yazı 8124 defa okunmuştur.

FACEBOOK YORUM
Yorum

YAZARIN DİĞER YAZILARI

Bizi Takip Edin :
Facebook Twitter Google Youtube RSS
GAZETEMİZ

YAZARLAR
HABER ARA
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
SON YORUMLANANLAR
  • HABERLER
  • VİDEOLAR
HABER ARŞİVİ
YUKARI