“Kemik ölçümü yapılıyor mu?”
Cevap;
Evet.
“Fiyatı öğrenebilir miyim?”
Cevap;
Hayır.
Bu konuşma, kimle kim arasında oluyor?
İstanbul’daki bir özel hastanenin çalan telefonunu açan görevli ile bir vatandaş arasında…
Peki ilk soruya ‘evet’ diyen görevli, iş ücret konusuna gelince neden ‘hayır’ diyor?
Vatandaş da bunun merakı ile soruyor;
“Ücreti neden öğrenemiyorum?”
Cevap şu:
“Hastanemize gelmeniz gerekiyor?”
Şaşıran vatandaş sesini yükseliyor:
“Sadece fiyat öğrenmek için hastanenize kadar gelip, geri mi döneceğim?”
Görevli lafa giriyor:
“Telefonda fiyat vermek, prensibimiz değil!”
Daha sonra aranan 2 ayrı özel hastaneden de benzeri soruya, benzeri karşılık veriliyor.
*
Eminim, şaşkına döndünüz, hayrete düştünüz. Ve de kendi kendinize şöyle dediniz:
Allah, Allah…
Çünkü bu gariplik karşısında insan söyleyecek başka şey bulamıyor.
Neymiş efendim;
Fiyat konusunda telefonda bilgi verilemezmiş…
Niye!
Doğrusu merak ediyorum?
Neyi?
Bazı özel hastanelerin sağlık hizmetlerine ilişkin ücretler hakkında telefonda bilgi vermesinin ne gibi bir sakıncası olduğunu?
Evet, kimseyi suçlamıyor, sadece merak ediyorum!