Her ülkenin simge yiyecekleri var….
Bu yiyeceklerin bir çoğu evrensel boyutlara ulaşmış…
Aslına bakarsanız atıştırmalık yiyecekler en popüler olanlar…
Amerikalıların donutu var…
İngilizlerin keki…
İtalyanların kapalı pizzası…,
Ve Türkiye’nin simidi..
İzmir’in boyozu…
Geleneksel atıştırmalık kahvaltılık olarak bilinen simit Türkiye’nin her yanında değişik biçimlerde yapılıyor…
Ama en ünlülüleri İstanbul’un sokak simitleri…
Bir ara Balat’’ta Rum fırıncıların yaptığı muhteşem simitler belki bugünlerde yok ama yine simit geleneği sürüyor…
Elbette bu kadar rağbet gören simit şimdilerde sektörel bir önem kazanmış durumda…
Simit şimdi dünyanın her yerinde dönerle birlikte Türk mutfağını temsil ediyor.
Döner, Hamburgere karşı önemli bir başarı kazanmış durumda..
Simit ise yakında donutun pabucunu dama atacak gibi görünüyor.
Durum böyle olunca simit şimdilerde önemli bir ihracat kalemi…
Sektörün önemli markalarından biri olan Simit Sarayı Yönetim Kurulu Başkanı Kavukcu, dünyada Türk simidi ve ince belli çay bardağını bilmeyen kalmadığını söyledi.
Kavukcu, geçen yıl cirolarının yüzde 65'ini yurt dışından sağladıklarını, bu yıl söz konusu oranı yüzde 75'e çıkarmayı hedeflediklerini belirterek, şöyle konuştu:
"Bu yıl yeni pazarlara giriyoruz. Girdiğimiz pazarlarda hızlı büyüyoruz. Olduğumuz ülkelerde hızlı şekilde büyümeye devam ediyoruz. Dünyanın her yerinde olacağız. Planlı şekilde büyümeye devam ediyoruz. 5 yıl içinde bin mağaza garantisini sağladık. Bu yılı 500'ün üzerinde mağaza ile kapatacağız. Yatırıma ve çalışmaya devam ediyoruz. Daha çok ihracata ihtiyacımız var. Bizim elimizden gelen çok çalışmak ve ihracat yapmak."
Simidin etrafında bir dünya kurduklarını ve adına da "Simit Sarayı" dediklerini aktaran Kavukcu, "Türkiye'de simitçiyiz, dünyada 'bakery' (fırın) zinciriyiz. Bugün dünyadaki bakery zincirleri arasında ilk beşin içinde Simit Sarayı'nı görebiliriz. Bu kadar yaygın, bu kadar mağazası olan... Londra'da insanları kuyruğa dizebiliyorsak, bu bir başarı demektir." diye konuştu.
Kavukcu, dünyanın birçok ülkesindeki insanların kendilerine franchise talebinde bulunduğunu belirterek, şunları kaydetti:
"Lübnan'da, Cezayir'de, Slovenya'da o yörelerin insanları bizden franchise alıyorsa, yatırım yapıyorsa, ülkemize ihracat parası veriyorsa, marka olmuşuz demektir. Dünyada Türk simidini bilmeyen kalmadı. Türk çayını, ince belli bardağı herkes biliyor. Hatta ince belli bardağı mağazalarımızda satıyoruz, çok talep görüyor. İnşallah Türkiye'den gıdada bir dünya markası çıkıyor. Şu anda 25 ülkedeyiz. İnşallah bu yıl 28 ülkeye ulaşacağız. Franchise ile beraber toplam çalışan sayımız 10 bini geçti. Mağazalarımıza günlük 1 milyonun üzerinde müşteri giriyor. Londra'da Oxford Street'te dünya markalarından 2 mağazası olan çok azdır. Bizim ise Oxford Street'te 5 mağazamız var bu bizim gurur verici."
Simit deyip geçmeyin..
İtalyanların en büyük gurur kaynağı Pizza..
ABD’liler hamburgerleri ile övünüyor…
Fransızlar ise değişik tatları dünyaya sunuyor…
Türkiye ise bu yarışta döneri ve simiti ile yer alıyor…
Ve Türkiye’ye hem önemli bir katkı sağlıyor, hem de ülke tanıtımı yapıyor…