Bugun...


Celal Erten

facebook-paylas
Teknoloji… 3,10,2021
Tarih: 03-10-2021 11:45:00 Güncelleme: 03-10-2021 11:45:00


Türkiye’de toplam girişim sayısının yüzde 99,9’unu, toplam istihdamın yüzde 77,8’ini, maaş ve ücretlerin yüzde 51,5’ini ve cironun yüzde 64,8’ini oluşturan KOBİ’ler, değişen piyasa koşullarına hızlı uyum sağlamaları, esnek üretim yapıları, yeni istihdam olanakları gibi katkıları nedeniyle ekonomide çok önemli bir yere sahip.

Küresel yönetim danışmanlığı şirketi The Boston Consulting Group’un (BCG), teknolojinin KOBİ’lere etkisini ortaya koymak üzere gerçekleştirdiği araştırma, hem dünya genelinde hem de Türkiye özelinde çok çarpıcı sonuçlar ortaya koyuyor.  Buna göre Türkiye’deki KOBİ’ler teknolojiyi yüzde 10 daha fazla kullanırsa ciro 15 milyar dolar, istihdam ise 360 bin kişi artıyor. 24 ülkeden dört bin KOBİ’yi kapsayan araştırmaya göre, sadece Brezilya, Çin, Almanya, Hindistan ve ABD’deki KOBİ’lerin yüzde 10’unun teknolojiye daha fazla yakınlaşması halinde, 6 milyon yeni istihdam artışı oluyor ve  770 milyar dolar da gelir sağlanıyor.

Peki, teknoloji KOBİ’lere ne yönde fayda sağlıyor?

İnternetle birlikte iş yapış şekilleri de değişti. Artık KOBİ’ler sadece bulundukları ille veya bölgeyle değil, tüm dünyayla iletişimde olabiliyor ve ve istedikleri pazarlara girebiliyor.

İnternetin günlük hayatın vazgeçilmez bir parçası olduğu düşünüldüğünde firmaların da varlıklarını sürdürmek, satışlarını artırmak ve hedeflerine ulaşmak için interneti vazgeçilmez kılmaları gerekiyor. İnternet kullanıcılarının pek çoğu sevdikleri markaları online’da da takip ediyor ve kullanıcılar internette ve sosyal medyada takip ettiği markalardan alışveriş yapıyor. Dolayısıyla markalar da insanlar gibi, internette vakit geçirmek, “online olmak” zorunda. Bunu yapan, tüketicileri ile internette de buluşabilen KOBİ’ler başarı yolunda daha hızlı ilerliyor.

Gelişen teknoloji ile dünyada sınırlar kalkarken şirketlerin müşterilerle olan iletişimi ve etkileşimi de arttı. KOBİ’ler artık, hemen her yerden ürünlerinin tanıtımı yapabilme, internetten sipariş alabilme ve satabilme olanağına sahip.

İnternet hem büyük firmalara hem de küçük firmalara hedef kitlelerine daha hızlı ve etkin bir şekilde ulaşmalarını sağlarken bir yandan da çeşitli reklam olanakları sunuyor. Gazete ve televizyon gibi geleneksel mecralardan farklı olarak KOBİ’ler internette daha küçük bütçelerle reklam yapabiliyor. Yalnızca hedef kitlelerinin olduğu sanal ortamlarda reklamlarını hedef kitlelerine ulaştırabiliyor.

Büyük firmaların yanı sıra küçük ve orta ölçekli şirketlerin de teknolojik alt yapıya önem vermesi,  müşterilerine hızlı ve güvenli bir hizmet ortamı yaratması gerekiyor. Teknolojik açıdan sağlam altyapıya sahip olan KOBİ’lerin performans ve verim açısından da avantaj sağlayacağı görülüyor.

 



Bu yazı 6445 defa okunmuştur.

FACEBOOK YORUM
Yorum

YAZARIN DİĞER YAZILARI

Bizi Takip Edin :
Facebook Twitter Linkedin RSS
YAZARLAR
GAZETEMİZ

HABER ARA
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
SON YORUMLANANLAR
YUKARI