Önce indirilen dört dini kitabın da kimlere indirildiğini hatırlatıp geçerken, "CUMA" ya gerçekten 'hayırlı mıdır, hayırsız mıdır' demeye yine siz karar vereceksiniz.
*TEVRAT Hz. Musa'ya
*Zebur Hz. Davut'a
*İNCİL Hz. İsa’ya gönderildi.
*KURAN-I KERİM, Hz. Muhammed’e gönderildi. Bu dört kitabın içeriği hemen hemen aynı sadece İNCİL ve KURAN-I KERİM'in, TEVRAT ve ZEBUR'dan daha çok gelişmiş ve açıklayıcı olduğu kesindir. (Hz. MUSA' ya indirilen TEVRAT ser'î hükümleri taşımadiğı için (yani kuralları değiştirecek bir Dini hüküm içermediği öğütler ve bunun gibi bir çok söz içerdiği için) Hz. Davud'a indirilen ZEBUR da Hz. Musa'nın şeriati ile hükmetmiştir. Bu hükmün kökü ise yine Yahudilik dininin şeriatı ile olmuştur! İslam ve Hristiyanlık Tevrat ve Zebur kökenlidir denilmekte olsa bile bütün dinlerin kökeni TEVRAT olarak kabul edilmektedir.
Tevrat Yaratılış kitabı, Yahweh/Allah/Yılan tanrı, Evreni 6 günde yaratır, 7. gün Şabbat/Cumartesi dinlenir. Cumartesi çalışan veya işçi çalıştıran Yahudilere korkunç felaketler gönderir. Böylece Yahudiler cumartesi/Şabbat günü çalışmaktan çok korkarlar ve Cuma'yı Cumartesinin arefesinde toplanma günü olarak kabul ederler. Cuma gününe Aramice ARİFE anlamında ARUBE derlerdi (E.H.YAZIR Cuma sure tefsiri) Cuma günü de Cumartesiye hazırlanırlardı. Başka kutsiyeti yoktu. Cuma ve pazar aslında bir Hristiyan geleneğidir. Adetli kadından doğduğu için GÜNAHKAR sayılan insanların günahlarını çekerek kurtarmak isteyen Allah/İsa kendinin öldürülmesine izin vermiştir. Bu yüzden Hristiyanlar Cumayı “HAYIRLI GÜN” İlan ettiler. Pazar günü dirilip göğe çekilen Allah/İsa görevini tamamlayıp gerçek makamına döndüğünden dolayı da PAZAR Allah’ın/İsa'nın diriliş günü olarak kutsiyet kazandı. Hristiyanlığı resmi din kabul eden Konstantin, Cuma ve Pazar iki gün tatili çok gördü ve kendisi de Tanrı sanıldığından mıdır bilinmez Pazar gününü tatil, Cumayı da kiliselerin takdirine bıraktı ve Kiliselerin kararı ile CUMA ruhbanların ayin yaptığı gün oldu. Ancak birçok Hristiyan ülkesi tarih boyunca barış anlaşmalarını (Hayırlı Cuma=İng. Good Friday gibi) Cuma günü yapmıştır. Daha sonra Cuma gününe (Toplanma) adını Muhammet vermiştir.
Bu durumda "CUMA" neyin nesidir?
*Yahudilerde; Cuma=Arube (Arife)=Cumartesinin Arife günü, Cumartesi Yahudi, Allah’a uyar tatil yapar, toplanır Allah’ı anar.
*Hristiyanlarda; Cuma, Allah/İsa hayırlı bir iş için ölür, Pazar dirilir/canlanır makamına çıkar. Bunların hatırına Hristiyanlar da toplanır Allah’ı/İsa'yı anar.
*Ya Müslümanlarda?; Cuma; Toplanma günüdür de neyin hatırına? Arube=Arife desen Yahudi, Allah/İsa hayırlı iş için öldü desen Hristiyan olur dinden çıkarsın. Anlaşılacağı gibi iki dinde birbirine benzer..
İSLAM'DA CUMA OLUŞUMU..
İbn Hacer’e göre CUM’a Mekke’de farz olmuştur. Fakat Müslümanların azlığı ve açıktan namaz kılacak derecede güçlü olmamaları nedeniyle Mekke’de CUM’a kılmak mümkün olmamıştır. Ancak şartlar tahakkuk etmeden CUMA’nın farz kılınması garip görünmektedir. Bu nedenle diğer âlimler, Mekke’de CUM’a için sadece izin verilmiş olabileceği kanaatindedirler. İbn Abbas’ın şu rivayeti de bu görüşü desteklemektedir:
-“Rasûlullah (s.a.s.), hicret etmeden önce CUM’a namazının kılınması için izin verilmiştir. Fakat Mekke’de CUM’a kıldırmaya gücü olmadı. Onun için, daha önce Medine’deki Müslümanlara İslâm’ı öğretmek için gönderilmiş olan Mus’ab İbn Umeyr’e mektup yazarak:
-“Yahudilerin açıktan Zebur okudukları güne bak, siz de kadınlarınızı ve oğullarınızı toplayın da zeval vaktinden sonra Allah’a iki rekât (namaz) ile takarrub edin.” Bu emir üzerine Mus’ab, Medine’de ilk CUM’a kıldıran kişi olmuştur. Bu görevi Peygamber Medine’ye gelinceye kadar sürdürmüştür. Yani CUMA namazının farz oluş nedeni de belirtildiği gibi Müslümanların öteki dindekilere daha güçlü olduğunu gösterme şekli olarak düşünülüp uygulanmıştır... Mollaların çıkarmış olduğu rivayetlere göre de CUMA günü hayırlı bir gün olarak anılmaya başlanmıştır.. Yani İslam’da CUMA gününün kutsal sayılmasını gerektirecek hiç bir olay olmamıştır. Kuran, 600 ayette “AKLINIZI KULLANMAZ MISINIZ?” sorusunu sorar. Soruya kulak vermekte CUMA günününde hayırlı mı, hayırsız mı olduğu takdirinize kalmıştır. Eğer CUMA gününü hayırlı yapan CUMA NAMAZI ise o başka bir konu. İbadet edilen bütün günler hayırlıdır...