Yalnız ben değilim bankalar da saatlerce mağdur olan tüm yaşlı insanlara sert muamele yapıldığını ve yüksek sesle cevaplar verildiğine şahit oldum.
Biz yaşlılar da bazen ATM'ler de anlamadığımız yerlerde takılıyoruz danışacak yol gösterecek alçak gönüllü, mütevazi, saygılı görevlilere ihtiyacımız var sayın bankacılar, bizler sizlerin müşterileriniz bankanızdan para dilenmiyoruz, kendi paramızı çekerken bile bazen azar işitiyoruz sizlerden saygılı hizmet bekliyoruz.
Belki okumuşsunuzdur sosyal medyada dolaşan alt satırlarda okuyacağınız kısa öykü benim durumuma cuk oturmuş gibi. Yaşlı kadın bankaya girip veznedara kartını veriyor ve ′′ 500 $ çekmek istiyorum ′′. Veznedar ona ′′ 2,000 $ 'dan az para çekme için lütfen ATM' yi kullanın ′′ diyor. Yaşlı kadın nedenini bilmek istiyor... Veznedar banka kartını iade ederek, ′′ Kurallar böyle, başka bir mesele yoksa lütfen ayrılın." Yaşlı kadın birkaç saniye sessiz kalır, sonra kartı veznedara teslim eder ve ′′ Lütfen sahip olduğum tüm parayı çekmeme yardım edin ′′ der. Bunun üzerine hesap bakiyesini kontrol eden veznedar şaşırır. Başını sallar, eğilir, bükülür ve saygı ile kadına der ki: ′′ Özür dilerim hanımefendi, hesabınızda 35 milyon dolar var ve bankamızın şu anda bu kadar fazla nakit parası yok. Randevu alıp yarın tekrar gelebilir misiniz? Yaşlı kadın daha sonra ne kadarını hemen çekebileceğini sorar. Veznedar ona 250,000 ve 250,000'e kadar herhangi bir miktar söyler. ′′ Peki, lütfen şimdi 250,000 $ alayım ", der ve veznedar hızlı bir şekilde işlemi yapar, sonra yaşlı müşterisine çok dostça ve saygılı bir şekilde teslim eder. Yaşlı kadın 250.000 doların içinden 500 dolar alır çantasına koyar ve veznedardan 249,500 dolar bakiyesini hesabına geri yatırmasını ister. Yaşlı insanları çok zorlamayın, onlar yaşamı tecrübe edip öğrenerek beceri sahibi olmak için bir ömür harcadılar.
GÜNÜN NOTU; Önemli olan sağlık, para sadece bir aracı covid-19'a dikkat, maskemizi takıp mesafemizi koruyalım yoksa bu sağlığı para ile bile geri alamayız..